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COVID-19: Our team remains available

To our clients, partners and job seekers around the world: CPCS remains open and has measures in place to limit the transmission of COVID-19.

We stand with you and hope that you and your family, colleagues and friends are safe.

Measures are in place to keep our employees, partners and clients safe. Work and collaboration with partners and clients continue as well.

Guidance for our team members

Every one of them is working remotely until further notice.

Non-essential travel, both domestic and international, has been restricted. Employees on the field have been asked to return home.

Our guidance is adjusted regularly based on what governments and public health authorities recommend. 

Our Commitment to our Team

We are proud of our team and are committed to doing everything we can to avoid layoffs. Our corporate philosophy is to “share the pain” and exhaust every plausible option before contemplating letting go of members of the team we have worked so hard to build.

Minimizing impacts on projects

We are collaborating remotely with partners and clients to limit the pandemic’s impact on projects.

We are also making progress where we can, and in some cases, exploring ways with partners and clients to revise work plans to limit disruptions on the project’s progress.

Staying connected with you

CPCS is set up to continue all conversations and provide you fast and reliable support remotely.

Adapting to your preferred way of communication

Let us know your preferred method of communication, and we will adapt. For example, this is a list of tools we are currently using with other clients:

  • GoToMeeting (video and web videoconferencing platform)
  • Skype and Skype for Business
  • Toll-free conference call number
  • Microsoft Teams
  • WhatsApp
  • Zoom (video and web videoconferencing platform)

We are also open to using less formal channels if this is easier for you, as long as there are no confidentiality issues:

  • FaceTime (Apple)
  • Messenger (Facebook)

Many ways to contact us

For any questions about our setup or how we can adapt to advance your priorities, please contact us at communications@cpcs.ca

Visit our contact page for more ways to reach us.

Or contact any member of our management team.

Sincerely,

Marc-André Roy et Jean-François Arsenault
Managing Partners

À tous nos clients, partenaires et chercheurs d’emploi à travers le monde :

Toute l’équipe de CPCS est en mesure d’assurer la continuité de ses services à distance et ce pour limiter les risques de transmission de la COVID-19.

Nous espérons que vous et votre famille, vos collègues et amis êtes sains et saufs.

Sachez que nous avons mis en place une série de mesures pour assurer la sécurité de nos employés, de nos partenaires et de nos clients. Nous continuons de travailler et collaborer avec nos clients et nos partenaires.

Protéger notre équipe

Toute notre équipe travaille à distance jusqu’à nouvel ordre.

De plus, tout voyage non essentiel, qu’il soit intérieur ou international est suspendu. Notre personnel actuellement en mission a aussi reçu la directive de rentrer chez eux.

Nos pratiques sont ajustées au fur et à mesure que les autorités publiques se prononcent.

Notre engagement envers notre équipe

Nous sommes fiers de notre équipe et nous nous engageons à faire tout notre possible pour éviter les licenciements. Notre philosophie est de “partager la douleur” et d’épuiser toutes les options plausibles avant d’envisager de licencier nos membres de l’équipe.

Atténuer les impacts des projets en cours

Nous avons adopté le télétravail avec nos partenaires et nos clients pour ne pas interrompre nos services et limiter l’impact de cette pandémie sur tout projet.

Nous réalisons des progrès là où il est possible, et dans certains cas, nous sommes en train d’explorer la possibilité de réviser les échéanciers et les plans de travail liés aux projets afin d’accommoder toutes les parties.

Restons en relation

Tous les membres de notre équipe sont disposés à poursuivre leurs conversations et vous fournir le même soutien rapide et fiable, mais à distance.

S’adapter à votre mode de communication préféré

Faites-nous savoir quelle est votre méthode de communication préférée et nous nous adapterons. Par exemple, voici une liste d’outils que nous utilisons actuellement avec d’autres clients:

  • GoToMeeting (plateforme de visioconférence vidéo et web)
  • Skype et Skype Entreprise
  • Numéro de conférence téléphonique sans frais
  • Microsoft Teams
  • WhatsApp
  • Zoom (plateforme de visioconférence vidéo et web)

Nous sommes aussi disposés à utiliser des outils moins formels si vous le souhaitez, tant qu’il n’y a aucun enjeu de confidentialité:

  • FaceTime (Apple)
  • Messenger (Facebook)

Pour nous joindre

Pour toute question relative aux technologies de communication ou comment nous pouvons nous adapter pour assurer la continuité de votre projet, écrivez-nous à communications@cpcs.ca.

Cordialement,

Marc-André Roy et Jean-François Arsenault
Associés-directeurs